Hoe haal je meer resultaat uit een congres?

Vanwege de druk van de dagelijkse praktijk -met nog eens de extra druk die vaak nodig is om een periode van afwezigheid van kantoor voor te bereiden- zal de planning van een congres vaak even tussen de bedrijven door moeten gebeuren. Toch haal je meer resultaat met een klein beetje meer planmatige voorbereiding. Door een uurtje te sparren met kantoorgenoten, met elkaar een duidelijk doel te stellen en taken te verdelen, zal veel meer worden bereikt.

Wat is Business Development?

Business Development gaat om een dialoog met bestaande cliënten en partijen die misschien in de toekomst cliënt kunnen worden. Als je hebt gedefinieerd met en voor wie je wil werken, dan ga je ervoor zorgen dat je met die mensen een relatie opbouwt en onderhoudt,...

Interview Advocatenblad ‘Het nieuwe regen maken’

Interview van Nathalie Gloudemans-Voogd met Dirk Heuff en Beatrijs van Selm in het Advocatenblad nr. 7, 2016. “Banken voorspellen groei voor de juridische sector. Toch ‘knerpt het grind niet meer vanzelf’. Dat betekent dat advocaten – vaak met tegenzin – steeds meer aan de slag moeten om klanten binnen te halen. Hoe kunnen zij business development inzetten bij rainmaking?” Lees hier het hele artikel van Nathalie Gloudemans-Voogd ‘Het nieuwe regen maken’ in het Advocatenblad nr. 7, 2016.

Aan de slag met business development

Business development is net als tuinieren. Een tuin heeft, om hem te laten groeien en bloeien, aandacht nodig. Je moet snoeien, voeden, zaaien, onderhouden en verzorgen, om uiteindelijk te kunnen oogsten. Business Development is ook gericht op groei; groei van de...