Business development is net als tuinieren. Een tuin heeft, om hem te laten groeien en bloeien, aandacht nodig. Je moet snoeien, voeden, zaaien, onderhouden en verzorgen, om uiteindelijk te kunnen oogsten. Business Development is ook gericht op groei; groei van de individuele praktijk van de advocaten en van kantoor als geheel. Maar voor het creëren van je droomtuin is eerst een plan nodig. Om Business Development te laten slagen, zal je ook moeten uitgaan van een plan, waarin de ‘droomtuin’ wordt geschetst en de doelen om daar te komen. Een strategisch plan dus. Wat is ervoor nodig om tot een goed strategisch plan te komen? Beatrijs van Selm vertelde daar meer over tijdens het congres voor de juridische dienstverlening PLEIT op 11 oktober 2016 in haar presentatie ‘Aan de slag met Business Development’.
Recente berichten
- Wat is Business Development?
- Luister nu de Podcast: business development voor advocatenkantoren
- Herziene druk van ‘De advocatuur als onderneming’
- Nu te bestellen: De advocatuur als onderneming; Een gids voor de succesvolle en winstgevende exploitatie van een advocatenkantoor
- Plan nu voor 2019: workshops business development
Categorieën
- Blog (2)
- Boek (2)
- Geen categorie (1)
- In de media (2)
- Presentaties (2)
- Workshops (1)